Hea teada

Mida peab silmas pidama kasutatud turbokompressori (edaspidi tk) ostmisel.

  1. tk-l peaks olema suletud õlitusavad, avad puhtad koksistunud õlist ja olema kaubanduslik välimus
  2. ümberpaisunud auto tk ei ole üldjuhul pikaealine, sest on kannatanud õlituse puuduse pärast, alumiinium osad ja võll võivad olla deformeerunud
  3. muutuvgeommetria (kui on) hoob peab liikuma vabalt täies ulatuses ~12mm
  4. võlli pikilõtk ei tohiks olla tuntav ja mitte üle 0,05 mm
  5. võlli radiaallõtku suurus sõltub tk margist, kuid üldjuhul ei tohi kompressori tiivik puutuda korpusse (mõlemad alumiinium)
  6. tk survet reguleeriv membraankamber peabolema hermeetiline, seest mitte roostes ja mitte kinni roostetanud
  7. tk elektronjuhtplokki saab esialgselt kontrollida margikohase auto peal
  8. turbiinitiiviku ratta labasi saab kontrollida ainult lahti võetult, kui on näha purunenud labasi on võll tasakaalust väljas ja tk vilistab
  9. kompressoriratta labade otsad peavad olema teravad ja mitte liivast kulunud, vastasel juhul tootlikus väheneb, pöörded tõusevad, samuti võib olla varjatud korrosioonikahjustus
  10. malmist turbiiniosas ei tohi olla läbivaid pragusid ja turbiini sattuvat metalli
  11. möödavoolu klapp ja selle telg peavad kergelt liikuma